Vennekretsen

av (forfatter) og Aleksander Melli (oversetter).

Cappelen Damm 2009 Heftet

Benny og Eve har vært bestevenner gjennom oppveksten i landsbyen Knockglen. Da de to flytter til Dublin for å studere, blir de med i en vennegjeng som inkluderer kjekke Jack og den selvgode og vakre Nan. De to vennene innser at selv om det å bli voksen ikke er problemfritt, så er ekte vennskap det viktigste av alt.

Eve og Benny har vært bestevenner siden barndommen, til tross for at de er svært forskjellige. Eve er spinkel og foreldreløs, oppvokst i et kloster, mens Benny er overvektig, enebarn og vokste opp i et hjem med mye kjærlighet.

Sammen forlater de hjembyen for å studere i Dublin. Der utvides vennekretsen. Kjekkasen Jack og den vakre, mystiske Nan er med på å gjøre livet som student spennende og morsomt. Men den lykkelige tilværelsen tar slutt og vennskap settes på hard prøve den dagen en av vennene gjør noe utilgivelig.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788202308322

EAN 9788202308322

Omtalt sted Irland

-Jeg kan ikke forestille meg hva slags mann det skulle være. Eve var ettertenksom. -For det første måtte han være en helgen for å leve med humørsvingningene mine, for det andre har jeg ikke sett så mange eksempler på at kjærligheten fungerer slik folk vil at den skal.