Den hellige kilden

av (forfatter) og Jana Kristensen (oversetter).

Cappelen Damm 2011 Heftet

Det irske tettstedet Rossmore har utviklet seg til en storby med restauranter, kunstgallerier og butikker, men også mer trafikk. Det er fremmet et forslag om å bygge en ringvei rundt byen, men veien kommer til å skjære rett gjennom Whitethorn-skogen og kilden som er tilegnet den hellige Anna.

Alt holder på å forandre seg i Rossmore. Byen har forvandlet seg fra et stille, irsk tettsted til en storby med både restauranter, kunstgallerier og en eksklusiv frisørsalong. Men den nye velstanden fører også med seg mye trafikk, og trafikken har nå blitt et så stort problem at det har blitt fremmet forslag om å bygge en ny ringvei rundt byen.

Innbyggerne i Rossmore er svært uenige om den nye veien, ikke minst siden den sannsynligvis kommer til å skjære rett gjennom Whitethorn-skogen og kilden som er tilegnet den hellige Anna - en kilde mange mener har magiske egenskaper.

Utgivelsesår 2011

ISBN13 9788202337131

EAN 9788202337131

Serie Pause

Omtalt sted Irland

En alldeles egen typ av bok med två sidor av samma berættelse flera gånger om. Små historier runt den heliga kællan som blir insnærjda med varandra på ett mæsterligt vis. Værme och klokskap finns dær den inte tros finnas och detta ær en bok att bli lycklig av att læsa.

• "Evening class" av Maeve Binchy
  • "Minding Frankie" av Maeve Binchy