Vendepunkt

av (forfatter), Ingunn Norheim (foto) og Kristine Osvold (foto).

Publica 2019 Innbundet

Dette er forfatterens ærlige historie som offer for psykisk vold og mobbing i en partnerrelasjon, og hvordan hun overlevde de ekstreme påkjenningene hun ble utsatt for. Dette er også beretningen om vendepunkt, men mest av alt deler forfatteren raust fra sin vellykkede rehabilitering etter at hun slapp fri, der kombinasjonen av å være løsningsorientert og aktivt ta i bruk sanseapparatet, var suksessfaktoren.

Forlag Publica

Utgivelsesår 2019

Genre Biografisk litteratur

Omtalt person Ingunn Norheim

Ingunn Norheim
"Vendepunkt"

Dette er forfatterens egen historie om hvordan hun opplevde å være utsatt for psykisk vold og mobbing i en partnerrelasjon, og hvordan hun overlevde påkjenningene hun ble utsatt for. Dette er også beretningen om et vendepunkt, men mest av alt deler forfatteren raust fra sin vellykkede rehabilitering etter hun slapp fri, der kombinasjonen av å være løsningsorientert og aktivt ta i bruk sanseapparatet, var suksessfaktoren.

Boka er forfatterens fortelling om å leve i et samliv med psykisk vold, mobbing og manipulasjon. Hun deler raust av sine egne opplevelser, og forteller hvordan hun kom seg videre etter at hun endelig kom seg ut av forholdet. Denne boka bør du lese hvis du selv er i et slikt forhold, eller er på vei ut av et. Mange vil kjenne seg igjen i hvordan en psykopat går frem for å nå sine mål.
Forfatteren forteller hva hun gjorde for å komme dit hun er i dag. Skal en ut av et sånn forhold er dette ei god bok å lese, for i en slik prosess er det verdifullt å høre historier fra andre som har opplevd det samme, samt å søke profesjonell hjelp. Jeg har selv sett i nær relasjon hva en sånn person kan finne på av f...skap for nå sine mål, og de er dessverre ikke lette å gjennomskue. Når du har lest denne boka, vil du nok forstå bedre hva en av dine venner mente når hun snakket om hvordan eksen virkelig var ...
Boka er lettlest og enkel, men allikevel viktig for de som trenger hjelp og veiledning for å bli fri fra en psykopat. Forfatteren deler sine erfaringer om hvordan hun endret seg fra å være nedbrutt, til å endre adferd for å komme seg dit hun er i dag. Jeg likte boka veldig godt, så kjenner dere noen i et slikt forhold; les den og anbefal den videre. Ingen fortjener å bli utsatt for en slik person!
Dette er første boka i en trilogi, og jeg ser allerede frem til neste bok. Besøk også gjerne forfatterens hjemmeside www.mittvendepunkt.no

Karakter: En sterk firer.