Velkommen

kunsten å ta vare på venner

av (forfatter) og Anne Manglerud (illustratør).

Boksenteret 2006 Innbundet

Boka inneholder en samling oppskrifter og gode råd når man skal invitere gjester, til alle årstider. Den inneholder forslag til ulike arrangementer med tilhørende mat og drikke, både venninnelunsj, guttetur, selskap i bestemors ånd, invitasjon til spleiselag og vennelag i mørketida. Til slutt følger et kapittel om skikk og bruk. Har register.

En vakker og nyttig bok om det å ha folk på besøk og å få dem til å føle seg velkomne. Wenche Andersen har lang erfaring med mat og vet mye om hva som ellers skal til for at folk skal føle sg vel. Dette er boken om å hygge seg sammen med venner, stoppe opp litt og tilføre hverdagen litt ekstra krydder. Du finner fristende oppskrifter, praktiske huskeliter, gode forslag til hvordan bordet kan dekkes, ideer til invitasjoner, til pynt og mye mer. Så da gjenstår det bare å ønske velkommen!

Forlag Boksenteret

• "Juleoratoriet" av Göran Tunström
  • "Vredens druer" av John Steinbeck
  • "Ville svaner - tre døtre av Kina" av Jung Chang
  • "Papillon" av Henri Charrière
  • "Den skarpsindige lavadelsmann don Quijote av la Mancha" av Miguel de Cervantes Saavedra