Valpesosialisering

Canis 2007 Innbundet

Denne boka tar for seg sosialisering og miljøtrening av valper, og viser sammenhengen mellom atferdsproblemer og manglende sosialisering, og hvordan man kan sosialisere og miljøtrene hunden i praksis. Boka er beregnet på oppdrettere, valpekjøpere og instruktører. Med litteraturliste.

Valpens tidlige erfaringer påvirker i høy grad hvordan hunden vil bli som voksen hund. Valper som ikke får tilstrekkelig miljøtrening og sosial trening i ung alder, vil ofte få problemer senere i livet. På den annen side kan hundeeiere få en hund som er svært stabil og velfungerende resten av livet ved å legge ned litt arbeid de første månedene av valpetiden. #11;#11;Denne boka er et utmerket hjelpemiddel for oppdrettere, valpekjøpere og instruktører og viser hvordan man kan tilrettelegge treningen slik at valpen skal få et best mulig utgangspunkt. Boka tar for seg: #11;1) hva vi vet om sosialisering og miljøtrening #11;2) sammenhengen mellom atferdsproblemer og manglende sosialisering #11;3) hvordan sosialisere og miljøtrene i praksis #11;#11;Sosialisering og miljøtrening er kanskje den viktigste delen av treningen i hele hundens liv. Denne boka forteller deg det du trenger å vite om dette viktige temaet. #11;#11;Om forfatteren #11;Gry Løberg er så langt landets eneste med mastergrad hos selskapsdyr (MSc i Companion Animal Behaviour Counselling). I 1999 etablerte hun Manimal som er et av landets få kompetansesentre på atferdsproblemer hos hund og relasjoner mellom dyr og mennesker. I Manimal jobber Gry med atferdsproblemer og holder ulike kurs og foredrag. #11;

Forlag Canis

Utgivelsesår 2007

• "Førstehjelp til hund" av Jahn Ingebrigtsen
  • "Dominans og lederskap - sant og usant" av Barry Eaton
  • "Rundering i teori og praksis - for redning, konkurranse og aktivisering" av Morten Egtvedt
  • "Hundens språk og atferd - en illustrert håndbok" av Barbara Handelman
  • "Bjeffing - språket som høres" av Turid Rugaas
  • "Kulturkollisjonen mellom hund og menneske" av Jean Donaldson
  • "Hva gjør jeg når hunden drar?" av Turid Rugaas
  • "Fra valp til voksen hund" av Åsa Ahlbom
  • "Lydighetstrening i teori og praksis - fra grunnferdigheter til konkurranse" av Cecilie Køste
  • "Hverdagslydighet fra valp til voksen" av Arne Aarrestad
  • "Klikkertrening for din hund" av Morten Egtvedt