Hundens språk og atferd

en illustrert håndbok

av (forfatter) og Thomas Stokke (oversetter).

Canis 2009 Innbundet

Denne boken viser hundens kommunikative atferd. Boken presenterer likheter og forskjeller mellom tamhunden og andre hundedyr. Har litteraturliste og register.

Den mest komplette gjennomgang av hundens språk og atferd som noen gang er utgitt mellom to permer! Med 1000 fantastiske fargebilder av både ulv og hund er denne boka en stor leseopplevelse for den seriøse hundeeier. Denne boka går i dybden på en helt annen måte enn tidligere bøker om hundens språk, og vil sannsynligvis bli meget flittig brukt i norske hundeinstruktørutdannelser i årene framover. Det er utrolig fasinerende å kjenne igjen atferdene som blir beskrevet i boka på sin egen hund i hverdagen. Bli en ekspert på hundespråk du også!

Forlag Canis

Utgivelsesår 2009

• "Rundering i teori og praksis - for redning, konkurranse og aktivisering" av Morten Egtvedt
  • "Valpesosialisering" av Gry Løberg
  • "Slipp kontrollen løs - trygghet og selvkontroll for din hund" av Leslie McDevitt
  • "Dominans og lederskap - sant og usant" av Barry Eaton
  • "Nesearbeid for hund - skritt for skritt fra godbitsøk til sporsøk" av Anne Lill Kvam
  • "Kulturkollisjonen mellom hund og menneske" av Jean Donaldson
  • "Bjeffing - språket som høres" av Turid Rugaas
  • "Lydighetstrening i teori og praksis - fra grunnferdigheter til konkurranse" av Cecilie Køste
  • "Forstå din hund - om hundens normale og unormale atferd" av Anders Hallgren
  • "Hva gjør jeg når hunden drar?" av Turid Rugaas