Vårt Oslo

en vandring gjennom hovedstadens gater

av (forfatter) og Tor Wilthill (illustratør).

Victoria 2012 Innbundet

I denne boken kan du lese om kjente steder i Oslo og lære litt av byens historie. Den kan også brukes som en guide til å vandre rundt og observere bygninger og hus som omtales i boken. Med litteraturliste.

Vårt Oslo er en bok båret oppe av kjærlighet til byen. Gjennom tekst og akvareller møter leseren byen på en litt annerledes måte - og med en humoristisk snert. Her kan du lese om Vigelandsmuseet, Frogner kirke og Lassonløkken, men du kan også lese om Tøyen skole, Munch-museet og Sagene lunsjbar sammen med mye annet. Alt samlet mellom to permer i boken Vårt Oslo - en by både Jørn-Kr. Jørgensen og Tor Wilthill er glad i og setter pris på. Jørgensen og Wilthill har reist mye i verden, men de er begge enige om at Oslo er byen i deres hjerter. Boken forteller om hus og bygninger i hovedstaden, og ved hjelp av et kart trykket i boken, er det mulig å bruke boken som en guide til å vandre rundt og selv langt på vei oppleve det som presenteres. En og annen lærer kanskje noe nytt, mens den som er glad i byen og bruker den, vil se nye muligheter og forundre seg over historiens mange vingeslag. Ordfører Fabian Stang har skrevet forordet i Vårt Oslo.

Forlag Victoria

Omtalt sted Oslo

• "Pyramidene i Tucume" av Thor Heyerdahl
  • "Grønn var jorden på den syvende dag" av Thor Heyerdahl
  • "Livet med Elizabeth og andre kongelige personer - historien om Tudor-dynastiet på den engelske tronen" av Richard Herrmann
  • "Kon-Tiki ekspedisjonen" av Thor Heyerdahl
  • "Kunsten å leve" av Jan Vincents Johannessen