Under nordkorset

en apokalypse

Pyramideforlaget 1998 Innbundet

En kjærlighetshistorie i nåtid, med et derpå følgende følelsesmessig sammenbrudd fører forfatteren til en samisk sjaman. Sjamanen forteller at for å bli frisk igjen må forfatteren dra på en "sjelsreise" tilbake i tiden til den gang før Atlantis sank i havet. En del av sjelen hennes er i Atlantis underverden. Den må hun finne. "Reisen" begynner, og forfatteren forteller hva hun opplevde i Atlantis og om hvordan hun ble et helt menneske igjen.

Boken beskriver Atlantis-epokens siste dager, den gang Norge var en høytstående åndelig sivilisasjon. Den "hvite by" Alta med sitt Universal-Akademi, og det sjamanistiske Saivo, trakk til seg mennesker fra en hel verden, som ønsket kontakt med de reneste guddommelige energier.

Møtet med en sjaman i nåtid, bringer bokens jeg-person inn i en sjele-reise, tilbake til den gang. Til Atlantis-epokens siste dager, da verden skalv av forferdelse og alles øyne var rettet mot himmelen. Tilbake til Saivo for å finne sin sjels fragmenter.

Forlag Pyramideforlaget

Utgivelsesår 1998

Kjærlighetens veier er uranskalige. Sjelene søker mot hverandre av så mange årsaker som er skjult for det menneskelige øye. Vi vet bare det vi ser, og ser bare det vi tror. Innimellom det eksisterer en helt annen verden. En verden av karmiske bindinger som leder oss ut på de sorteste dyp, og inn i de mest innfløkte mønster av sorg og glede. Husk min kjære, at det finnes grader av alt, og at man skal følge kjærligheten dit den viser vei