Ulvenatten

thriller

Aschehoug 2005 Innbundet

Tsjetsjenske terrorister kupper norsk fjernsyns mest populære debattprogram. For deltakerne i den direktesendte tv-debatten, politiet og regjeringen begynner en nervepirrende natt. Bevæpnet med pistoler og bomber krever terroristene at hvert minutt av gisseldramaet skal kringkastes. I kulissene jobber politiets forhandler og gisselredningsgruppen for å redde flest mulig ut av studio 2 i live. Dette er den tredje boka om Kristin Bye.

Under direktesendingen av et debattprogram på Kanal ABC griper en gruppe tsjetsjenere til våpen og tar flere gisler. Terroristene krever at gisseldramaet skal kringkastes verden over. I kulissene jobber politiets forhandler og gisselredningsgruppen for å redde flest mulig ut av studio 2 i live.
Tom Egeland har skrevet en forrykende actionthriller om gislenes redselsfulle timer, og om det storpolitiske spillet rundt terroristenes krav. Vi følger dramaet minutt for minutt fra kl. 22.00 til kl. 08.00 neste morgen. I sentrum av handlingen møter vi Egelands parhester fra Trollspeilet og Åndebrettet: TV-stjernen Kristin Bye og Dagblad-pensjonisten Gunnar Borg.
Tom Egeland har hatt enorm suksess med Sirkelens ende, den norske «forløperen» til Da Vinci-koden.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788203190254

EAN 9788203190254

Genre Thriller

Spenning fra første stund. Boka har et budskap også.

-Ble han drept?
-Han befinner seg fortsatt i lufterøret og er i konstant kontakt med sin overordnede via internsambandet.
-Så han lever?
-Siden han svarer på radioanrop, er det en rimelig antagelse, sa politimesteren tørt

Fotografene sto med skuddklare kameraer, som om terroristene hvert øyeblikk ville velte ut av bygningen omgitt av røykgranater, duskepiker og hornmusikk.

• "Skyggelandet" av Tom Egeland
  • "Trollspeilet" av Tom Egeland