Ulvebarna i Vikingdalen

av (forfatter) og Torill Thorstad Hauger (illustratør).

Gyldendal 2003 Innbundet

I denne boka blir vi kjent med en gutt og en jente som virkelig kan kalles ulvebarn. De møter Patric og Sunniva fra Røvet av vikinger og Flukten fra vikingene, og også Sigurd Drakedreperen, Ravnejenta og Tord Illugesson. Dette er den sjette og avsluttende boka om barna fra vikingtida.

Siste og avsluttende bind i den suksessrike viking-serien til Torill Thorstad Hauger En hel generasjon norske barn kjenner vikingenes liv gjennom Torill Haugers medrivende, kunnskapsrike fortellinger. Bøkene ser de samme hendelsen fra herren og trellens, seidkonens og skaldens . og først og sist fra barnas synsvinkel. Fulle av liv og hverdagsmiljø gir bøkene et levende bilde av vikingetid i Norge. I en av bøkene blir stormannssønnene Sigurd og Tord overfalt av to ville skapninger . ulvebarna. De var eksempler på vikingtidens gatebarn, fattige, sultne . de som måtte slåss for det daglige brødet. Forfatteren ønsket intenst å skrive en egen bok om de to . for å fullføre serien og samfunnsbildet. Som alle de andre bøkene er de fylt av en stor forståelse og medfølelse for de små i samfunnet, og et sterkt fredsengasjement.De tidligere bøkene i serien er:Røvet av vikingerFlukten fra vikingeneSigurd drakedreperenRavnejentaTord Illugeson

Utgivelsesår 2003

ISBN13 9788205310025