Ulv ulv

Vigmostad Bjørke 2023 Innbundet

INGEN ADGANG! Varg bryr seg ikke om skiltet ved det falleferdige huset og sniker seg inn i hagen. Han er nødt til å imponere de kuleste i klassen. Men en gammel mann har flyttet inn, og han truer Varg. Truslene gir Varg så mye oppmerksomhet at han bare må finne på enda mer. Bare en ting til, liksom. Så begynner mannen å gjøre alvor av truslene, og Varg skjønner at han er i fare. Livsfare.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2023

ISBN13 9788241959783

EAN 9788241959783

Genre Thrillere

Varg er en ensom gutt, men har de to rottene Mikke og Mus som sine beste venner. Varg bor sammen med pappa, mamma er død. Han vil gjerne bli venn med alle på skolen, men stort sett så er det sånn at enten så glemmer Varg å ta kontakt med vennene sine så de ikke gidder mer eller så er han så ivrig at de skygger unna. Han vil hoppe og sprette og snakke og er full av energi - aner vi en bokstavdiagnose i bunnen her?

En dag oppdager Varg at noen har flyttet inn i den gamle rønna han går forbi når han tar snarveien til skolen og da han sniker seg bort til garasjen begynner ting å skje...

Det var en del frem og tilbake her i forhold til hvem som er venn med hvem og hvem som er snill eller slem og den kommer seg nok ikke helt inn i skrekk-genren hos meg, om det er det den prøver på da.

• "Flokkdyr" av Ingrid Melfald Hafredal
  • "Ingen andre enn oss" av Mari Moen Holsve