Trommeslageren fra Tourigo

Gyldendal 2005 Innbundet

Julian Myhr, en ung, norsk forfatterer, er på vei mot Portugal i bil. Sør for Oslo plukker han opp haikeren Lillian. Han forelsker seg i henne, og tar henne med til Algarve. Her blir de del av et internasjonalt miljø av kunstnere, levemennesker og strandede hippier. Det burde ha gått så fint for dem, men det hele ender med forferdelse. Var det Lillians fortid som narkoman som innhentet henne, eller var det noe annet som skjedde i Algarve? Dette er en poetisk thriller om forelskelse og om en psykopats spill med menneskeskjebner.

Poetisk thriller om forelskelsens galskap og en psykopats spill med menneskeskjebner Den unge, norske forfatteren Julian Myhr er på vei mot Portugal i sin gamle bil. Sør for Oslo plukker han opp haikeren Lillian. Julian forelsker seg i Lillian og tar henne med til Algarve, der de blir en del av et internasjonalt miljø av kunstnere, levemennesker og strandede hippier. Det burde ha gått så fint for dem, men alt ender med forferdelse. Var det Lillians fortid som narkoman som hentet henne inn? Eller var det noe annet som skjedde i Algarve? En usynlig hånd som trakk i usynlige tråder? Trommeslageren fra Tourigo er en poetisk thriller fra Portugal i en brytningstid, om forelskelsens galskap og kjærlighetens rå kår - og om en psykopats skjulte spill med menneskeskjebner.

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205339576