Stille natt

Samlaget 2011 Innbundet

Forlaget masar på ein forfattar som har skrivesperre, men forfattaren er på veg mot noko, både på det indre og ytre plan. Dette har samanhang med ei hending som ein gong endra brorens liv og familien si historie, og på sin veg blir forfattaren heimsøkt av livet han har levd og forfølgd av folk som vil skrivast inn i bøkene hans. Romanen handlar om kjærleik, tap og familieløyndommar.

Forlag Samlaget

Første boka jeg har lest av Hovland. Var ikke forberedt på at jeg kom til å humre og le lavt underveis. Likte veldig bra stilen, handlingen og humoren. En stilig flott penn. Ga mersmak.

Dess meir eg les av Hovland, dess mer trur eg at eg kanskje elsker han litt.

Ragnar Hovland er ein forfattar med mykje humor som eg set stor pris på også i denne boka om tilhøvet til brør, foreldre og elskarinner. I likskap med mykje av dagens litteratur er hovudpersonen ein forfattar med skrivesperre. Hovudpersonen slepp med andre ord tilhøvet til fast arbeidstid og har etter alt å døme fridom til å gjere andre ting i staden, og det gjer han da òg i rik mon. Stille natt vekslar på ein liketil måte frå episodar som eg lo godt av til alvorsam tale mellom far og son. Likevel er det òg deler av av boka der viddet blir så tørrvittig at eg ikkje heilt hengjer med.

Mulig jeg leste romanene til Hovland for tett. Og hadde for store forventninger jf at jeg likte de andre to jeg leste før denne, så godt. Uansett, denne falt ikke helt i smak da jeg leste den. Et lite blogginnlegg jeg skrev etter å ha lest den finner du her

Eg tenkjer over om det er noko anna eg skal på laurdagen,og kan ikkje for mitt berre liv komme på noko.Laurdagen ser heilt vidopen ut. Ein rein prærie.

Eg går spenstig inn i meg sjølv og ser etter spor av draumar, ute på markene, på begge sider av vegen, men det er lite å finne, anna enn sjaskete restar.

Eg blir alltid fylt med ein spesiell fryd kvar gong eg kan kjøre denne turen til det verkelege Vestlandet og ikkje berre eit av dei reservevestlanda eg har skapt meg av rein nødvendigheit.

Ho har ringt i femtida om morgonen, kan eg sjå, og er glad for at eg stort sett har mobilen på lydlaus. Ikkje for det, eg har vel også ringt til folk på slike tidspunkt, og vil helst gløyme det, då det ikkje passar inn i bildet eg har av meg sjølv.

Mørket dunkar igjen mjukt på rutene. Trea kler seg i kveldsfargar. Harane i skogen skiftar til kveldspels. Folk på vegen snakkar lågare saman,som om dei er reddare for å røpe seg no når mørket fell på,

Jeg har i det siste funnet noen bøker hvor forfatteren har flettet inn seg selv eller familiemedlemmer i romaner, og vil prøve å samle dem i en liste. Foreløpig er lista kort, men jeg vil supplere etter hvert hvis jeg finner flere. Jeg tar gjerne imot tips på aktuelle bøker!
Hybrider som f.eks. Knausgårds "Min kamp" hører ikke hjemme her - jeg er først og fremst ute etter rene romaner/ren fiksjon hvor forfatteren selv ikke er hovedpersonen.

Bøker jeg har bestemt meg for å lese etter et blikk på coveret. Det jeg faller for er farger, tegninger, foto og stemning på omslaget.

Lista viser de siste bøkene i spalta «Klok på bok» i ukeavisa «Dag og tid». Ansvarlig «Medikus Libri» sier dette i utgaven for 26. januar: «For boklækjaren er livet enkelt, eg er her for å få folk til å lese bøker. Gode bøker. Gjerne bøker du ikkje ville lese, om det ikkje var for Klok på bok.»

Hver forsommer drar jeg med ei god venninne til et solvarmt sted og med bøker i kofferten. Vi tilbringer stort sett dagene med lange, formålsløse vandringer og strandliv med bok og parasoll. Her er bøkene vi leste på stranda i Alanya de to siste mai-ukene i år.

Eg er redd for å døy med uleste bøker på hylla; det kunne eg ikkje levd med, sjølv ikkje somedaude. Her er ei oversikt over det som blei lest i 2015.

Sortert etter rekkefølgjen dei blei lese

• "Kunsten å komme heim og andre essay" av Ragnar Hovland
  • "Frå Ragnar til alle - e-post i utval" av Ragnar Hovland
  • "Under snøen" av Ragnar Hovland
  • "Sjølvmord i Skilpaddekafeen" av Ragnar Hovland
  • "Åleine i Alpane - prosa i utval" av Ragnar Hovland
  • "Utanfor sesongen" av Ragnar Hovland
  • "Katten til Ivar Aasen møter hunden frå Baskerville - og andre dikt" av Ragnar Hovland
  • "Vegen smal og porten trang - historier" av Ragnar Hovland
  • "Fredlaus - roman" av Ragnar Hovland