Trilleturer i Bergen

av (forfatter), Jonas Rosenvold (forfatter) og Ylve Thon (illustratør).

Spartacus 2012 Heftet

"Forbryterne som ble hengt på Galgebakken, ble gravlagt på stedet etterpå - hvis poden har lyst til å grave i bakken, er det derfor bedre å gå over veien til sandkassen på lekeplassen tvers over Haugeveien." Fra kapitlet om Nordnes Her er det turer for enhver smak, fra forsiktige prøveturer til lengre ekspedisjoner. Fra smale smau på Nordnes til toppen av Rundemannen, fra gamle stier i Åsane til 70-talls-blokker i Fyllingsdalen, og mye mer: Forfatterne viser vei og guider deg til interessante opplevelser langs veien. Underveis er det tips om barnevognvennlige kafeer, museer, parker og badesteder, og hvor man finner stellerom og ammerom. Hver tur er illustrert med kart. Bent Sigmund Olsen og Jonas Rosenvold er to kompiser som klarte å få hvert sitt barn med fjorten dagers mellomrom. Sammen med vesle Jens og Juliane, og mammaene deres, har de trillet Bergen på kryss og tvers.

Forlag Spartacus

Hvis du bor i Bergen og tilhører segmentet som triller barnevogn, er denne boken obligatorisk lesning. Uansett hvor kjent du er i byen mellom de syv fjell, vil du garantert finne forslag til turer du verken har gått eller tenkt på tidligere. I tillegg til komplette turforslag i de ulike bydelene, lister forfatterne opp fakta om hus, steder og andre interessante ting man passerer underveis. Kaféer og stellerom i nærheten av de ulike turforslagene er også viet plass i boken. Anbefales!