Toktet

Septimus Heap

bok fire

av (forfatter), Mark Zug (illustratør) og Carina Westberg (oversetter).

Damm 2008 Innbundet

Merrin Merkelli vender tilbake til Borgen. Han har lagt mørke planer for Septimus, men også gjenferdet etter Borgens første kryptoskriftspesialist, Tertius Flint vil ha et ord med i laget. Han vil sende Septimus ut på et farlig tokt. Men Septimus har andre planer og sammen med sin venn Jenna, reiser de til Foryxhuset, stedet der alle tider møtes. Litt etter litt oppdager Septimus magien som bor i ham.

Det er fare på ferde i Borgen. Merrin Merkelli har vendt tilbake, og han har lagt mørke planer for Septimus. Enda verre blir det når Tertius Flint, gjenferdet etter Borgens aller første kryptoskriftspesialist, vil ha et ord med i laget. Han er fast bestemt på å sende Septimus ut på et livsfarlig tokt. Men Septimus og Jenna har andre planer - de skal dra til det mystiske Foryxhuset, et sted der alle tider møtes.
Toktet er, som alle bøkene i Septimus Heap-serien, stappfull av spenning og humor. Septimus legger ut på fantastiske eventyr og oppdager gradvis magien som bor i ham.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2008