Mørke

Septimus Heap

bok seks

av (forfatter), Mark Zug (illustratør) og Carina Westberg (oversetter).

Cappelen Damm 2012 Innbundet

I denne sjette romanen om trollmannslærlingen Septimus Heap må Septimus bruke alle sine ferdigheter for å hindre at Borgen og magikertårnet blir ødelagt. Han må inn i mørket, men for å greie det må han få hjelp av Jenna, Alfred Mella, Marcellus Pyk og Simon Heap. Sammen med Martha Overgård kjemper Septimus mot mørket som sprer seg, og de gjør alt de kan for å beskytte den magiske verdenen.

Septimus fyller snart 14. Fødselsdagen hans faller på dagens korteste dag. Mens alle feirer og Borgen er opplyst av stearinlys, er Septimus svært bekymret. Som trollmannslærling har han nemlig kommet til den vanskelige MØRKE UKEN i utdannelsen sin. Og Septimus har grunn til bekymring, for mørke krefter er i sving i Borgen. Vil den unge trollmannsgutten klare å overvinne mørket?

Utgivelsesår 2012

ISBN13 9788202361990

EAN 9788202361990

Genre Fantasy

En time senere, da Lisa satt i rommet over portnerboligen sammen med foreldrene (mens brugutten holdt øye med brua og gryteretten holdt øye med seg selv),

• "Ild - Septimus Heap" av Angie Sage
  • "Artemis Fowl og den siste vokter" av Eoin Colfer
  • "Monstress Volume 2 - The Blood" av Marjorie Liu
  • "Syren - Septimus Heap" av Angie Sage
  • "Broren min er en superhelt" av David Solomons
  • "Timeriders" av Alex Scarrow
  • "Ruinene i Gorlan" av John Flanagan
  • "Monstress Volume 1 - Awakening" av Marjorie Liu