To kors

av (forfatter), Oddvar Nilsen (oversetter) og Inger Holter (oppleser).

Kabb 2003 Kassett

Vi befinner oss i 1961 og Algeries krig for uavhengighet fra Frankrike er i ferd med å avsluttes. Den amerikanske jenta Gabriella Madison reiser til en liten landsby i Sør-Frankrike hvor hun skal studere ved St. Josefs. Der forelsker hun seg i en ung og kynisk amerikansk professor, og vennskapet med ham fører til at hun blir involvert i konflikter angående Algerie. Samtidig dukker fortrengte minner opp som gjør at Gabriella får et nytt forhold til ordet tilgivelse. Dette er første bok i en trilogi.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2003