Ting som små piker liker

av (forfatter) og Iben Sandemose (illustratør).

Cappelen 1991 Innbundet

Hvem kan motstå lukten av epler, hvem vil gå glipp av en kvast syriner, eller et pust fra de gamle kjæresters sang? Hverken små eller store piker for hvem uttrykket "Heller mangle truse enn mangle hatt" er en eksistensiell sannhet. Dette er en annerledes visebok med sanger for ethvert kvinnelune: fra ulende pikekor i mørke fullmånenetter til en ensom narsisistisk runddans. Mange av Elsa Kvammes viser er hentet fra kassetten med samme navn, men også eldre tekster samt noen gjendiktninger av Jaques Brel er med. I tillegg er boken krydret med forfatterens egne gullkorn.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1991

ISBN13 9788202132835

EAN 9788202132835

En ekte anorektiker har enkelt folkevett Hun vet at livets mål det er å ende som skjelett så hvorfor slepe kiloer når månen er ny og hun snart er en luftig ånd som rett til værs vil fly

Kanskje ja, kanskje nei vanskelig det er å gå den gyldene middelvei

Å elske seg selv er en ensom sak. Da skal man favne både foran og bak. Da skal man godta sin egen smak. Ja, å elske seg selv er en ensom sak.