Tilfeldig utvalg

Oktober 1996 Innbundet

Tom Sundbye var en god politimann inntil han sa opp jobben og ble en god kriminalforfatter. Når han en sensommerdag i Oslo 1995 kalles tilbake til korpset igjen, er det fordi Oslo-politiet har fått en helt spesiell sak i hendene, og trenger Sundbyes spesialkompetanse. To unge kvinner er funnet myrdet på en måte som tilsier at gjerningsmannen opererer etter et rituale, og at han kan komme til å slå til igjen. Etterforskningen blir fra første stund en kamp mot tiden, og jakten på seriemorderen inkluderer ikke bare politiet, men også f.eks. en tv-kanal og eksperter på egyptisk mytologi.

Forlag Oktober

Utgivelsesår 1996

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Oslo

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.

• "Brennpunkt Svalbard" av Richard Cox
  • "Nattsyn" av Paul Levine