Tilbake til Sion

av (forfatter) og Ella Gyri Groven (oppleser).

Kabb 2003 Kassett

Moshe Ben Shmuels livshistorie er historien om en jødes vei tilbake til sitt hjemland. På samme tid som historien er hans egen, er den også typisk for det jødiske folks historie på deres lange vei tilbake til Løfteslandet. Gjennom nazitidens forfølgelse og fangenskap i Russland, går veien til Palestina og opprettelsen av staten Israel. Vi følger Moshe Ben Shmuel gjennom fem kriger. Først den andre verdenskrig og Holocausts grusomheter, deretter Israels fire kriger: Frihetskrigen i 1948, Sinai-krigen i 1956, Seksdagerskrigen i 1967 og til slutt Yom Kippur-krigen i 1973. Historien om Moshe Ben Shmuel er samtidig historien om en jødes vei til Kristus, til troen på at Jesus fra Nasaret er Messias. Boken er et mektig vitnesbyrd om Guds beskyttelse under de mest farefulle omstendigheter. Etter at hans norske kone, Mirjam døde i 1998, bor Moshe Ben Shmuel i Jerusalem og ser til sin 92 år gamle mor. Han fortsetter å forkynne over hele Israel at Jesus fra Nasaret er Jødenes Messias. Boken om hans livshistorie fortjener å nå ut til alle hjem.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2003

Format Kassett

Omtalt person Moshe Ben Shmuel

Den utgaven av boka "Tilbake til Sion" som jeg har er livshistorien om Moshe Ben Samuel fortalt til Aril Edvardsen og er 7. opplag 2001 og har ISBN 82-7341-927-4 og utgitt på Logos forlag og er på 144 sider. Se opplastet bilde av bokomslag.

Fra begynnelsen til i dag
17. mars 1960 mottok Aril Edvardsen kallet fra Gud, som ble retningsgivende for hele hans begivenhetsrike liv og tjeneste: "Din livsgjerning skal være verdensvid evangelisering til unådde folkeslag". Samme året startet Aril opp arbeidet med innfødte evangelister ut fra tanken om at ”du kommer aldri nærmere de unådde enn gjennom en innfødt evangelist”. Gjennom årene er titalls tusen mennesker vunnet for evigheten, og tusener av lokale menigheter blitt grunnlagt.

For mer fyldig informasjon, les boken: "Fra Sarons Dal til jordens ender".
Kilde: http://tbve.no/om-oss/historie
Fyldig omtale på: http://no.wikipedia.org/wiki/Aril_Edvardsen
Kjøp den hos: http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?st=free&q=Fra%20Sarons%20Dal%20til%20jordens%20ender&p=1&r=1&cid=150904