The Son of Neptune (Heroes of Olympus, Book 2)

Disney-Hyperion 2013 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Disney-Hyperion

Utgivelsesår 2013

Format Paperback

ISBN13 9781423141990

Wow! Jeg har ikke ord for hvor god denne boka og denne serien er! Rick Riordan skriver helt fantastisk godt. Jeg er SÅ glad jeg har tredje boka i serien i bokhylla mi.

Boka er kjempespennende og er skrevet i typisk Rick Riordan-stil. Med action og humor om hverandre. Den har et enkelt, men rikt språk.

Karakterene er like gode som alltids når det gjelder Rick Riordans bøker. Percy er like morsom og kul som han var i Percy Jackson-serien. Hazel og Frank, de to nye heltene, er også veldig godt laget. Underveis i boka får man vite mer og mer om fortiden deres. Jeg liker godt måten Rick Riordan løser det på!

Historien er kjempespennende. Den har de vanlige ingrediensene. En "quest" (jeg kommer ikke på et godt norsk ord... hehe...), og den vanlige tidsfristen. Som vanlig lurte jeg på hvordan dette kom til å gå. Historien er skrevet på en slik måte at jeg aldri kunne gjette meg til hva som kom til å skje.

Jeg er kjempefornøyd og anbefaler virkelig denne boka! Jeg anbefaler til alle fantasy-fans. Har du ikke lest Percy Jackson-serien, anbefaler jeg deg å lese den først. Dette er en type fortsettelsesserie. Man kan gå glipp av en del poeng hvis man ikke leser Percy Jackson-serien først.

Det er bare en ting som irriterer meg. Det er at fjerde boka ikke kommer ut før til høsten, og den femte (siste) boka kommer ikke ut før høsten neste år. Hvorfor kan de ikke komme ut fortere?

Føste boka heter The Lost Hero og har kommet ut på norsk med tittelen Den forsvunne helten.