The Princess Trials

2020 Heftet

Utgivelsesår 2020

Overraskende fornøyelig lesning. Selve konseptet i The princess trials er ikke ukjent, med en gjeng kvinner fra forskjellige "distrikt" som skal konkurrere mot hverandre om å vinne prinsen. Verden er en type "etter katastrofen" situasjon hvor store deler av menneskene i verden har blitt mutert, og de genetisk rene lever i store kongeriker, som har en del teknologi, men med veldig ujevn fordeling av ressurser mellom kastene. Jeg forventet den skulle føles for lik andre lignende serier som jeg har lest, men denne var overraskende god og jeg lurer nesten på om jeg heller skulle gitt den terningskast 6. Definitivt en bok for de som allerede liker disse tropene. Og som det har blitt nevnt anngående serien før så kan jeg si at ja, den er mer eller mindre en miks mellom "The selection" av Kiera Cass og "The hunger games" av Suzanne Collins.