The End of the Affair (Vintage Classics)

Vintage 2001 Paperback

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Vintage

Utgivelsesår 2001

Format Paperback

Maurice Bendrix is an author. He’s had an affair with his friend’s wife, Sarah, a few years back. Now, he hates them both. Until he meets Henry, Sarah’s husband, one rainy evening. Seeing Sarah again set things in motion, and the reader is invited in to learn all about what happened between them after Bendrix invited Henry for a drink that fateful evening.

Highly entertaining and heartbreaking.

Pain is easy to write. In pain we're all happily individual. But what can one write about happiness?

Hennes evne til kjærlighet var så meget større enn min. Jeg kunne ikke dra ned gardinene rundt øyeblikket. Jeg kunne ikke glemme, og jeg kunne ikke være uredd. Selv i kjærlighetens øyeblikk var jeg som en politimann som leter etter bevis på en forbrytelse som ennå ikke er begått

Jeg hadde kastet meg ut i dette eventyret, fullt klar over at en dag måtte det være slutt. Men da følelsen av usikkerhet, den logiske overbevisningen om at dette ikke kunne vare, begynte å knuge meg ned, kunne jeg ikke la være å plage henne og mase på henne, som om jeg ville trekke fremtiden, denne uønskede og uventede gjesten, inn. Min kjærlighet og min angst gjorde tjeneste som samvittighet.

Jealousy, or so I have always believed, exists only with desire.

We are possessed by nobody, not even by our self.