Teddy på rømmen

av (forfatter), Margareta Nordqvist (illustratør) og Kjersti Scheen (oversetter).

Gyldendal 2014 Innbundet

Teddy får vårfnatt!

Det er gjort på et øyeblikk. Teddy lirker hodet ut mellom gjerdeplanken og det elektriske gjerdet rundt havnehagen. Han presser litt til, og vips, så står han utenfor. «Teddy!» roper Elsa. Men han hører ikke.
Teddy er ikke det eneste dyret på gården der Elsa bor. Men tenk at ponnirømlingen er årsaken til en ny dyrevenn for familien!
Denne våren skjer det mye annet også. Det er ridetimer hos Ingela som hun kanskje ikke får vært med på, det er heste- og kanindagen med Kajsa, og snart skal mamma føde.
Lin Hallbergs populære fortellinger handler om livet på hesteryggen og hverdagslivet hjemme, på skolen og med venner i en form som er lett å lese. Så oppslukende at barna blir lesehester!

Utgivelsesår 2014

ISBN13 9788205458543

EAN 9788205458543

Serie Teddy (6)

Teddy er en ordentlig ramp av en shetlandsponni og serien er beregnet for barn fra 7-10 år vil jeg si. Kjempesøt! Vi får såvidt også treffe Sigge og Elina fra Sigge-serien av samme forfatter, men serien om Teddy har ellers ingen sammenheng med Sigge-serien og man trenger ikke å ha kjennskap til Sigge for å lese om Teddy.