Styrearbeid på 1-2-3

grunninnføring i styrearbeid

Hegnar media 2022 Innbundet

Nyhet denne utgaven
Digitale maler for nedlasting
Video til hvert kapittel fra forfatteren

Styrearbeid på 1-2-3 er ment å være en praktisk bok for personer som har styreverv eller ønsker å sette seg inn i styrets oppgaver og ansvar. Forfatteren har i denne boken forholdt seg til selskaper som er etablert og alt er i virke. Forfatteren har fokusert på SMB-bedrifter i sine eksempler, ikke våre største aksjeselskaper.
Styrearbeid på 1-2-3 er spesielt rettet mot personer som sitter i styrer i dag, og som gjerne vil tilegne seg kunnskap og kompetanse om hvordan de kan øke profesjonaliteten i styret og få bedre og mer effektive styremøter. Boken passer også for personer som ikke har styreverv, men som ønsker å lære om styrets formelle og praktiske sider og oppgaver.
Hensikten med denne boken skal være med på å øke kvaliteten og effektiviteten i styrearbeidet og motivere til bedre samarbeid mellom daglig ledelse og styret, slik at styret og ledelsen i fellesskap lykkes med sine og selskapets oppgaver og utfordringer.

Vidar Andersen er også forfatteren til Styreguiden, som har et opplag på over 15.000 eksemplarer.
Filer lases ned fra: hegnarbok.no/pages/styreguiden. Brukernavn og passord finner du i boken og på bakerste klaff.

Vidar Andersen er diplomøkonom fra Bedrifts.økonomisk Institutt med spesialisering innen.for økonomi, regnskap og skatt, samt revisorstudium. Partner og autorisert regnskapsfører i Concepta Partner AS.
I tillegg har han praksis og arbeidserfaring som økonomisjef Teknisk Drift i Fredrikstad kommune, økonomisjef Horn Yrkesklær AS, samt adm.dir. i Blåkläder AS. Bred erfaring fra styreverv i SMB-bedrifter. Eier av Styreguiden AS. Aktiv foredrags- og kursholder innenfor styre- og økonomiområdet.
Vidar Andersen er forfatter av flere styrebøker, bl.a. Styreguiden i 5 .utgaver, Likviditet på 1-2-3 og De viktigste styrespørsmålene.

Forlag Hegnar media

Utgivelsesår 2022

Her skal jeg legge inn bøkene jeg kan krysse av på listen etterhvert