Strikk i en fei

flott motestrikk på tykke pinner

av (redaktør).

Embla 2009 Innbundet

Denne boken har oppskrifter på moderne strikkeplagg som blant annet jakker, sjal, pulsvarmere, skjerf, leggvarmere, luer, sokker og tøfler. De fleste skal strikkes på pinne 4 og tykkere. Bakerst i boken finner du nyttige råd.

Denne inspirerende boken er fylt med lekre strikkeplagg slik de skal være akkurat nå; røffe og enkle, men feminine likevel, og de fleste strikket på pinne 4 og tykkere. Garnkvalitetene som er brukt, er en fin blanding av nytt og tradisjonelt, i lekre farger og interessante kombinasjoner, så her burde det være duket for ekte strikkeglede! Flere av oppskriftene egner seg godt både som grunnoppskrifter og utgangspunkt for ideer til andre plagg, så dette er en bok du vil ha nytte og glede av i mange år. I tillegg til de flotte oppskriftene, finner du også nyttige råd og adresser der du kan søke råd og veiledning. Karen Marie Vinje har både oversatt og vært redaktør for flere strikkebøker, og arbeidet i mange år som journalist i ukepressen, med ansvar for hobby- og håndarbeidsstoff. Karen Marie Vinje har også designet den såkalte Kalvågjakka, i samarbeid med Kystmuseet i Sogn og Fjordane og Hillesvåg Ullvarefabrikk.

Forlag Embla

Utgivelsesår 2009

Mye ble for grovt strikk for meg, men noe var virkelig lekkert! Blant annet en fin oppskrift med glittergarn som var skikkelig flott. Glitter er litt vanskelig i strikk - har lett for å bli for mye, men her var det et bra design. Også oppskrift på lappetøfler, som jeg lenge har tenkt å stikke, men har ikke kommet meg så langt.

• "Bra godt - hverdagsmat og byttetriks" av Berit Nordstrand
  • "Gøy å strikke med tykke pinner" av Gunn Birgirsdottir
  • "42 norske kofter - fra Lindesnes til Nordkapp" av Janne Håland
  • "Julepynt & julegaver" av Anne Grethe Gaaserud
  • "Dominostrikk - enkel strikk i lappeteknikk" av Vivian Høxbro
  • "Designstrikk til barna - klær og kosedyr" av Lucinda Guy
  • "Myke masker - luer, skjerf, votter og annet småtteri"
  • "Julehekling" av Jeanette Jovik Skarpmo
  • "Frodig strikk" av Lisbeth Bjørndal