Steinansiktet

Forlaget Aase & Wiig 2022 Innbundet

Alle familier har en bauta. Men selv stein slår sprekker.

En lokal ildsjel forsvinner, og saken rammer raskt entreprenørgiganten Gard AS. På kontoret jobber alenemor og toppleder Tea Gard for å unngå en skandale som vil ødelegge hennes posisjon i den mannsdominerte familiebedriften.

Den utviste politistudenten Eilif Gard blander seg fort inn i etterforskningen, og sammen får søsknene Gard se den mørke siden av jærsk drivkraft. Der bygderykter blir sannhet, kjærlighet blir svik, og både livsløgner og familienavn står for fall.

Forlag Forlaget Aase & Wiig

Utgivelsesår 2022

Serie Jærkrim (2)

Genre Krim

Omtalt sted Rogaland

Jeg leste Steinansiktet på en dag, rett og slett fordi jeg ikke kunne legge den fra meg. Det er egentlig ikke fordi den har høyt spenningsnivå. For det har den ikke. I så måte føles noen av delene mer som en familieroman. Men en blir så innvolvert i denne familien og de ulike karakterene med sine styrker og svakheter at en bare må vite hvordan det går. Det går fint å lese Steinansiktet uavhengig av Jernspøkelset. Men det er en del referanser til det som skjedde i Jernspøkelset, og en kjenner familien og karakterene bedre hvis en følger dem gjennom Jernspøkelset først. Derfor anbefaler jeg begge bøkene etter hverandre. Men gå for all del ikke glipp av Steinansiktet.

Hele min omtale finner du på bloggen min Betraktninger