Star Wars

Jedi Academy

Scholastic Inc. 2013 Hardcover

Se på denne utgaven hos amazon.co.uk Kjøp boka hos ark.no

Forlag Scholastic Inc.

Utgivelsesår 2013

Format Hardcover

Roan Novachez har hele livet sitt drømt om å begynne på Pilotakademiet og komme seg vekk fra hjemplaneten, Tatooine. Når han får beskjed om at han ikke har kommet inn, er han livredd for at han må begynne på Planteakademiet på Tatooine. (Hvorfor ligger Planteakademiet på en ørkenplanet??) Heldigvis for Roan, får han et brev fra Yoda og Jediakademiet, som sier at han har fått en plass der i stedet. Dermed starter Roans første skoleår på Jediakademiet.

Jeg fikk Star War: Jedi Academy til bursdagen av en venninne, og det er en kjempesøt, liten bok. Boka er skrevet som om det er dagboka til Roan, og den bytter mellom små tegneseriestriper, dagbokinnlegg, emailer, brev og andre utklipp og bilder. Jeg likte godt måten boka var skrevet på, og den minner egentlig litt om En pingles dagbok av Jeff Kinney.

Karakterene var veldig søte, og det var gøy å se hvor mye trøbbel Roan klarte å komme opp i i løpet av et år. Siden det er en barnebok, var en del av karakterene ganske endimensjonale, men i Star Wars: Jedi Academy gjorde det ikke så mye. Det er ikke verdens mest seriøse bok akkurat, men det er en søt historie, og den er veldig underholdende. Jeg gleder meg til å se hva Roan og vennene hans finner på i neste bok.

Alt i alt likte jeg Star Wars: Jedi Academy godt, og det er en veldig søt historie. Det er en barnebok, men hvis man liker korte, ikke så veldig seriøse historier, er Star Wars: Jedi Academy et godt valg.

May the Force be with you!

Anmeldelsen ble opprinnelig publisert på bloggen min.