Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka presenter den kunnskapen vi i dag har om problematferd i skolen. Forfatteren klargjør omfanget av problemet, og drøfter hvordan slik atferd kan forstås, og hvordan en kan utvikle hensiktsmessig forståelse av problematferd for å kunne sette i verk mest mulig effektivt tiltak i skolen. Han belyser temaet fra både skole-, klasse- og elevnivå. Forfatteren viser hvordan innsikt om sosial kompetanse kan brukes til beste for den enkelte elev og hele klassen. Boka henvender seg til lærere og studenter i lærerutdanning, pedagogikk og psykologi, men også andre yrkesgrupper og foreldre kan ha nytte av boken. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Her presenteres den kunnskapen vi i dag har om problematferd i skolen. Forfatteren klargjør omfanget av problemet, og han drøfter hvordan slik atferd kan forstås. Han legger stor vekt på moderne synspunker. Den historiske presentasjonen er tonet ned, til bare å omfatte de store linjene. Ogden drøfter hvordan en kan utvikle hensiktsmessig forståelse av problematferd for å kunne sette i verk mest mulig effektivt tiltak i skolen. Han belyser temaet fra både skole-, klasse- og elevnivå, og han er hele tida løsningsorientert. Sosial kompetanse står sentralt i boka. Dette er et mye brukt begrep i den pedagogiske debatten for tida. Ogden gir begrepet et presist innhold, og han viser hvordan innsikt om sosial kompetanse kan brukes til beste for den enkelte elev og hele klassen. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, men også erfarende lærere vil finne mye interessant og praktisk anvendbart her.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Innbundet
ISBN13 9788205280885
EAN 9788205280885
Språk Bokmål
Sider 274
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!