Sort knekt

Aschehoug 1983 Heftet

Det er lunsjpause på kontoret. Sjefen, Rex Fortescue, nyter sin te, laget av hans vakre privatsekretær. Plutselig høres et halkvalt skrik fra kontoret hans. Kort etter er han død - forgiftet. Har de ansatte tatt livet av ham? Er morderen en i familien? Det er mange mistenkte, for avdøde var ikke populær. Men Miss Marple finner til slutt den forbløffende løsningen.

Utgivelsesår 1983

ISBN13 9788203093616

EAN 9788203093616

Det var frøken Somers' tur til å trekke teen. Frøken Somers var den nyeste og mest klossete av kontordamene. Hun var ikke ung lenger og hadde et mildt plaget uttrykk i ansiktet, som et får. Kjelen kokte ikke riktig da frøken Somers helte vannet over teen, men stakkars frøken Somers var aldri helt på det rene med om en vannkjele kokte eller ikke. Det var en av de mange plagene som gjorde livet surt for henne. Hun skjenket teen og bar koppene rundt med et par bløte, søte kjeks på hver skål.

• "Mannen som var nr. 16" av Agatha Christie
  • "Parker Pyne ordner opp" av Agatha Christie