Sophie, kom hjem!

av (forfatter) og Benedicta Windt (oversetter).

Egmont Hjemmets bokforl. 2001 Innbundet

Sophie lider av en alvorlig nyresykdom, og når hun ikke kommer hjem fra speiderleiren sammen med de andre settes en stor leteaksjon i gang. Dersom Sophie ikke får medisinen sin i tide, kan hun dø i løpet av få dager. I skogen der Sophie forsvant, forsøker en desperat mor å redde sin datter fra livsvarig fengsel. Datteren er desperat, og dersom Sophie er i live, bør hun ikke møte henne.

Enhver mors mareritt .
Lille Sophie lider av en alvorlig nyresykdom, men en ny naturmedisin har gjort henne mye bedre. Endelig er hun så frisk at hun for første gang får bli med på speidertur.
Men Sophie kommer ikke hjem fra leiren sammen med de andre. Bilen med henne og de to andre er sporløst borte. En stor leteaksjon settes i gang. Det blir en desperat kamp mot tiden. Hvis ikke Sophie får medisinen sin i tide, vil det ikke gå mange dagene før hun dør .
Samtidig . langt inne i skogen der Sophie forsvant . venter en annen mor på sin datter. En mor som desperat forsøker å redde sin datter fra en livsvarig fengselsdom. Denne datteren har alt å vinne og intet å tape. Hvis Sophie er i live, bør hun ikke møte henne.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 2001

Genre Spenning