Sommerhuset

Gyldendal 2013 Innbundet

Hva er det med pappa?

I en uke skal Isabel og søsteren hennes være hos farmor og farfar i det vakre sommerhuset. Mamma og pappa skal reise bort - de skal snakke sammen. For det er noe med pappa, han har vært så fjern og annerledes det siste året. Søstrene gruer seg til de kommer tilbake, kanskje de skal skilles? Men så skjer det ting i det gamle huset som forteller noe om fortiden. Kan noen av disse hendelsene ha noe med pappa å gjøre?
Man må kunne holde ut med det som er vanskelig også, hadde farfar sagt. Det går over. Man må ikke la det tunge overskygge det andre, det som virkelig betyr noe.
Tildelt Riksmålsforbundets barne- og ungdomsbokpris 2013 for Sommerhuset.
"Treimo komponerer elementene til en original, og ikke minst spennende fortelling, der delene faller nydelig på plass. Kombinasjonen av sommeridyll og uro, fungerer som bare det.Maya Troberg Djuve, Dagbladet
Tildelt.Norske Barne- og Ungdomsboksforfatteres debutantpris «Trollkrittet» i 2010 for sin debutroman Løpe baklengs.

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205446007

EAN 9788205446007

Tildelt litteraturpris Riksmålsprisen. Barn 2013 Riksmålsforbundets barne- og ungdomsbokpris 2013

• "Nære på" av Tim Bowler
  • "Årets ansikt" av Sophia Bennett