Søster, Viviann

Aschehoug 1996 Heftet

Viviann er tilbake i London etter et kort opphold hos venninnen Lin i Oslo. Hun får besøk av kjæresten Simon, og senere kommer også Lin. Viviann virker provoserende på dem, og de to sammensverger seg mot henne. Etter at de er reist, får Viviann vite at hun har en klump i brystet, og hun reiser hjem til Oslo for å behandles der. Hun bor hos sin yngre søster, og også mellom dem blir det et oppgjør - det viser seg at deres opplevelser av barndommen er grunnleggende forskjellig. Gjennom sykehusoppholdet er det som om Viviann gjennomgår en lutringsprosess, og får ny livslyst i dødens nærhet.

Utgivelsesår 1996

ISBN13 9788203176050

EAN 9788203176050

Serier Alfa Viviann (4)

Endelig en bok jeg klarte å fullføre . En bok med mange kloke ord til ettertanke. Anbefales.

Ut av ingenting kommer lettelse.
Jeg er her og kan ikke være andre steder.

Han skal ut og finne et mønster å ordne tankene i.

Han hatet å tenke uten hjelpemidler,uten bilder og uttalte eller skrevne ord.

Jeg kommer aldri til å glemme følelsen av frihet da vi kjørte ut av dalføret.
Jeg ville videre, videre. Jeg har vært på vei bort I alle år.

Tiden har skiftet spor.