Smørebibelen

lær av Norges fremste eksperter

av (forfatter), Per Knut Aaland (medforfatter) og Olav Stuveseth (medforfatter).

Kagge 2010 Innbundet

Boka gir råd om riktig skismøring. Den viser hvordan den virker, og hvordan du skal legge den på, forklart med bilder. Du kan også lese om skismøringens historie, behandling av skisåler, rensing, og vedlikehold av ski. I bokas siste del finner du historiske gjennomganger for Birkebeinerrennet, Vasaloppet og Marcia Longa.

Enten du går konkurranser eller driver med mosjonering, gir denne boka deg de beste rådene om hvordan du skal få riktig feste og god glid i langrenn. Ulike typer snø og værforhold krever ulike typer smøring. Boka viser hvordan skismøringen virker, og gir også en innføring i skismøringens historie. Påleggingsteknikkene blir grundig forklart med instruktive bilder, både når det gjelder festesmøring, glidevoks og pulver. I tillegg kan du lese om behandling av skisåler, rensing og vedlikehold av ski.

Forlag Kagge

De fleste glemmer det viktigste: Gjør det enkelt!