Slangefolkets dronning

sagaen om Belgarion, annen bok

Tiden 1997 Innbundet

Den store trollmannen Belgarath og datteren Polgara er på sporet av Aldurs Globe og må prøve å få den tilbake før den onde Torak setter verden i fare. Sammen med dem reiser den unge Garion, og lite vet man om hva som er hans rolle i dette spillet som ble satt i gang lenge før han ble født. Fortsettelse av Profetiens utvalgte.

I denne andre boken i den spennende serien «Sagaen om Belgarion» fortsetter historien om Garion, trollmannen Belgarath og hans datter Polgara. Garion er uten å vite det utpekt til å redde verden fra den onde guden Torak. Etter å ha levd sorgløst på en fredelig bondegård befinner han seg nå i sentrum for skremmende begivenheter forårsaket av et spill som ble satt i gang lenge før han ble født. I en fascinerende verden full av fargerike skikkelser blir Garion konfrontert med de forunderligste hendelser. Tiden vil fremover konsentrere sin fantasy-satsing om de mest populære seriene blant norske lesere: Robert Jordans Tidshjulet og Terry Pratchetts Legenden om Skiveverdenen. Det betyr dessverre at det ikke vil komme nye opplag når titler blir utsolgt i Sagaen om Belgarion.

Forlag Tiden

Utgivelsesår 1997

Serie Belgariad

Genre Fantasy

Bøker jeg leste i 2010 i kronologisk rekkefølge.