Skyldig til det motsatte er bevist

av (forfatter) og Stig Aspaas (gjendikter).

Egmont Hjemmets bokforl. 1999 Innbundet

En femten år gammel pike forsvinner sammen med den lille gutten hun passer. Noen dager senere blir hun funnet drept. Den lille gutten er sporløst forsvunnet. Doug, mannen til Maddy Blake har nettopp blitt frikjent for beskyldninger om seksuell trakassering av en av elevene sine. Maddy har hele tiden stått ved hans side. Men politisjefen tror Doug er skyldig, og at han også har drept piken og kidnappet den lille gutten. Han gjør alt han kan for å finne bevis mot Doug. Maddy som trodde marerittet var over, oppdager at det bare så vidt har begynt.

Femten år gamle Rebecca blir funnet død, og den lille gutten hun passet, er sporløst borte. Mistanken rettes mot Doug Blake, som nylig er frikjent for anklager om seksuell trakassering. Ingen røyk uten ild? lurer innbyggerne i den lille byen. En femten år gammel pike forsvinner sammen med den lille gutten hun passer. Noen dager senere blir liket hennes funnet i et skogholt. Den lille gutten er fremdeles sporløst borte. Politiet har ikke et eneste spor.
Maddy Blake er like skrekkslagen som de andre innbyggerne i den rolige lille byen. Men hun har sine egne demoner å stri med. Hennes mann Doug er lærer, og han er akkurat blitt frikjent for beskyldninger om seksuell trakassering av en av elevene sine. Gjennom hele saken har Maddy trofast stått ved hans side, og nektet å tro noe av det forferdelige Heather Cameron beskylder Doug for. For hvis det er sant, bygger hele deres samliv på en forferdelig løgn.
Politisjefen, Heathers far, er overbevist om at Doug er pervers; at han har drept den unge piken og kidnappet den lille gutten. Han bruker all sin tid på å lete etter spor som viser at Doug er den skyldige, beviser som kan sette ham bak lås og slå en gang for alle. Beviser ingen er i stand til å finne...
Selv om det er en mager trøst, er Maddy overbevist om at det marerittet hun gjennomlever nå, ikke kan bli verre. Men da hun og Doug kolliderer med en møtende bil, oppdager hun hvor feil man kan ta. Sjåføren av den andre bilen blir skadet og må på sykehus, og hans kone og en liten gutt blir med Maddy hjem. Det er det minste hun kan gjøre for den stakkars familien. Det burde hun ikke ha gjort.

Forlag Egmont Hjemmets bokforl.

Utgivelsesår 1999

ISBN13 9788259020376

EAN 9788259020376

Genre Thriller

Liker i utgangspunktet ikke å selge bøkene mine, men når man bor i en leilighet på 50 kvadratmeter MÅ det jo bli fullt en gang;) Bøkene er lest, altså brukt:) Kan hentes i Trondheim, eller sendes hvis kjøper betaler porto.

• "I fritt fall" av Robert Crais
  • "Hemmelig beundrer" av Patricia J. MacDonald