Skogens barn

av (forfatter) og Liv Røsjø Sande (oversetter).

Bladkompaniet 2016 Heftet

I forbindelse med sin 90-årsdag i 2014 ble Margit Sandemo tildelt Kongens fortjenstmedalje for sin innsats som forfatter og bidragsyter til leseglede. Men Margit hviler ikke på sine laurbær. I sitt 93. år har hun skrevet en ny roman, der handlingen er lagt til hennes hjemtrakter i Skåne.
I Skogens barn møter vi Silva, en ung jente på 18 år. Silva er naturbarn, sensitiv og sårbar, og blir oppfattet som rar . På grunn av en spesiell hendelse blir hun feilaktig plassert på en psykiatrisk institusjon, men dette blir faktisk et lykketreff. En av de ansatte er Dagan - en mystisk og vakker ung mann som Silva kjenner seg på bølgelengde med. Sammen avdekker de forhold knyttet til Silvas familie som gir dem stadig nye overraskelser. Og ikke bare det: Også Dagan har en fortid som er full av uløste gåter.
Mine bøker er eventyr for voksne. Margit Sandemo

Forlag Bladkompaniet

Utgivelsesår 2016

Genre Romantikk

Omtalt sted Sverige

• "De uskyldige" av Margit Sandemo
  • "Kjære Margit! - Et festskrift til Nordens folkelesningsdronning" av Margit Sandemo
  • "Tranenes fristed - historien om en fjelldal" av Margit Sandemo
  • "I nattens stillhet" av Margit Sandemo