Siste sporvogn til Elysian Fields

av (forfatter) og Hege Mehren (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2004 Innbundet

Dave Robicheaux drar til New Orleans for å hjelpe Fader Jimmy Dolan, en nær venn som har blitt overfalt og banket opp. Sammen med Clete Purcell oppsøker han den mistenkte, Gunner Ardoin. Hevnen blir så voldsom at politiet ber Dave om å ikke vise seg i New Orleans igjen. Dolan trekker Dave inn i kampen mot søppelrasisme i de fattige boligområdene, og det leder dem til jakten på skjebnen til en legendarisk svart bluesmusiker som forsvant sporløst fra lenkegjengen mens han arbeidet på en plantasje. Tre tenåringsjenter dør i en eksplosiv bilulykke. Med en far som er gal av sorg og hevntørst, og en kompleks leiemorder på jakt etter Fader Dolan er Dave Robicheaux i ferd med å komme i tidsnød. Dette er den 13. boka om Dave Robicheaux.

I Siste sporvogn til Elysian Fields drar Dave Robicheaux til New Orleans for å hjelpe Fader Jimmy Dolan, en nær venn som har blitt brutalt overfalt og skambanket. Sammen med Clete Purcell oppsøker han den mistenkte, en narkolanger og pornostjerne ved navn Gunner Ardoin. Hjelpen, eller hevnen, blir så voldsom at politiet ber Robicheaux unngå å vise seg i New Orleans igjen.

Dolan trekker Robicheaux inn i kampen mot søppelrasisme i de fattige boligområdene. Dette leder dem til jakten på den egentlige skjebnen til en legendarisk svart bluesmusiker som forsvant sporløst fra lenkegjengen mens han arbeidet på plantasjen til den kjente forretningsmannen Castille LeJeune.

Tre tenåringsjenter dør i en eksplosiv bilulykke etter å ha kjøpt daiquiri i en drive-in-kiosk like utenfor byen. Med en far som er gal av sorg og hevntørst, og en kompleks leiemorder på jakt etter Fader Dolan er Robicheaux i ferd med å komme i tidsnød.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2004