Sfinksens øyne

nye spørsmål om det gamle landet ved Nilens bredder

Mortensen 1989 Innbundet

Vitenskapsmannen Erik von Denikens teori er at astronauter fra høytstående fremmede planeter i fjern fortid skapte grunnlaget for kulturlivet her på Jorden. Det er disse vesener som står bak de mange eventyrlige verk, som er en gåte for vitenskapen, f.eks. pyramidene i Egypt. Ennå vet man ikke hvordan de er blitt bygget. Selv i dag vet man egentlig ikke hva som ligger skjult under pyramidene, og det man har funnet, aner man ikke hvorfor er blitt plassert der.

Forlag Mortensen

Utgivelsesår 1989

• "Gudenes strategi - verdens åttende underverk" av Erich von Däniken
  • "Bevis" av Erich von Däniken
  • "Dommedag - tilbake til fremtiden" av Erich von Däniken
  • "Dagen da gudene kom - 11.august 3114 f.Kr" av Erich von Däniken
  • "Kosmiske spor - nye pre-astronautiske oppdagelser fra fem kontinenter" av Erich von Däniken
  • "Har jeg tatt feil?" av Erich von Däniken
  • "Gudene var astronauter!" av Erich von Däniken
  • "Budskapet fra Nazca - tegn for evigheten" av Erich von Däniken
  • "Fortidens profet" av Erich von Däniken
  • "Hva gudene sådde - prosjekter og spor efter utenomjordiske intelligenser" av Erich von Däniken
  • "Visjoner og fenomener" av Erich von Däniken
  • "Orions belte - en roman fra Svalbard" av Jon Michelet