Gudene var astronauter!

av (forfatter) og Nils Petter Thuesen (gjendikter).

Orion 2001 Innbundet

Forfatteren tar for seg spørsmålet: hvem var egentlig de gamle overleveringenes guder? Forfatteren har utforsket og analysert de store verdensreligionerne, deres myter og formodede trossannheter. Hans svar er at gudene ikke var metafysiske vesener som menneskene har skapt i sin fantasi, men utenomjordiske intelligenser som har etterlatt seg spor overalt på jorden. Har litteraturhenvisninger.

I sin siste bok «GUDENE VAR ASTRONAUTER!» tar Erich von Däniken for seg spørsmålet som har berørt menneskeheten i årtusener: Hvem var egentlig de gamle overleveringenes guder? Forfatteren har utforsket og analysert de store verdensreligionene, deres myter og formodede trossannheter. Hans forbløffende svar er at gudene ikke var metafysiske vese#31;ner som menneskene har skapt i sin fantasi, men utenomjordiske intelligenser som har etterlatt seg spor overalt på Jorden.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2001

Siden jeg valgte å trille terningkast 5 så får jeg legge inn til fremtidige lesere at de første 3 kapitlene er litt trege dersom man han lest en del Däniken. Men det tar seg veldig opp og resten av boken er svært spennende, så boken anbefales

• "Gudesjokket" av Erich von Däniken
  • "Gudesjokket" av Erich von Däniken
  • "Dommedag - tilbake til fremtiden" av Erich von Däniken
  • "Gudenes strategi - verdens åttende underverk" av Erich von Däniken
  • "På sporet av de fremmede" av Erich von Däniken
  • "Vi er alle gudenes barn - hvis gravsteder kunne fortelle" av Erich von Däniken
  • "Kosmiske spor - nye pre-astronautiske oppdagelser fra fem kontinenter" av Erich von Däniken
  • "Bevis" av Erich von Däniken
  • "Har jeg tatt feil?" av Erich von Däniken