Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boken belyser forfatteren læreprosessene i barnehagen. Det tas opp spørsmål om hva læring er, hvilke forutsetninger som ligger til grunn for at vi mennesker skal kunne lære, hvordan man skaper gode læringsbetingelser hos barn, hva som er til hinder for at læring finner sted, hvordan din barnehage arbeider for å utvikle et godt læringsmiljø for barn og voksne, og hva barn tenker om læring og kunnskap. Forfatteren begrunner hvilke krav som bør stilles til et godt læringsmiljø for barn, og skisserer muligheter og mangfold i hverdagen. Det gis også konkrete forslag til hvordan læring kan planlegges og dokumenteres. I tillegg finner du et opplegg for personalutvikling. Boka er oppdatert i tråd med ny forskrift om rammeplan for barnehagen.
Omtale fra forlaget
I denne boken belyser forfatteren læreprosessene i barnehagen. Det tas opp spørsmål om hva læring er, hvilke forutsetninger som ligger til grunn for at vi mennesker skal kunne lære, hvordan man skaper gode læringsbetingelser hos barn, hva som er til hinder for at læring finner sted, hvordan din barnehage arbeider for å utvikle et godt læringsmiljø for barn og voksne, og hva barn tenker om læring og kunnskap. Forfatteren begrunner hvilke krav som bør stilles til et godt læringsmiljø for barn, og skisserer muligheter og mangfold i hverdagen. Det gis også konkrete forslag til hvordan læring kan planlegges og dokumenteres. I tillegg finner du et opplegg for personalutvikling. Boka er oppdatert i tråd med ny forskrift om rammeplan for barnehagen.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788244612531
EAN 9788244612531
Språk Bokmål
Sider 280
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket7 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket