Satantango

av (forfatter) og Kari Kemény (oversetter).

Cappelen Damm 2016 Innbundet

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788202420000

EAN 9788202420000

Omtalt sted Ungarn

When I am not reading Kafka I am thinking about Kafka. When I am not thinking about Kafka I miss thinking about him. Having missed thinking about him for a while, I take him out and read him again. That’s how it works.

László Krasznahorkai

.. innrømmet for seg selv at hans femtito år som hadde glidd så lett forbi, var like ubetydelige i de store livsløps innbitte konkurranse som sigarettrøyk i en brennende togkupé.

Get it into your thick head that jokes are just like life. Things that begin badly, end badly. Everything's fine in the middle, it's the end you need to worry about.

Bookerprisen (engelsk navn: «Booker Prize for Fiction» og «Man Booker Prize») blir årlig utdelt til den beste romanen skrevet på engelsk og utgitt i Storbritannia (tidligere begrenset til innbyggere i Samveldet, Irland og Zimbabwe). Prisen ble innstiftet av bokhandlerkjeden Booker plc i 1968. For å bevare prisens eksklusivitet velger man ut jurymedlemmer blant kritikere, forfattere og akademikere. Siden 2002 har prisen også blitt omtalt som «Man Booker Prize» for å reflektere at prisen blir sponset av et investeringsselskap, Man Group plc.