Sacred Cow

The Case For (Better) Meat

av (forfatter) og Robb Wolf (forfatter).

BenBella Books Inc. 2020 Innbundet

Forlag BenBella Books Inc.

Utgivelsesår 2020

ISBN13 9781948836913

En virkelig velskrevet bok som tar for seg kua og biffen og stiller spørsmålet om kvegdrift virkelig er så ille som miljøforkjempere og veganere skal ha det til. Ikke bare det, men forfatterne svarer også på spørsmålet på en gjennomgående god og overbevisende måte, både når det kommer til helse, miljø og etikk. Boken gav meg flere nye argumenter å bryne meg på og mersmak for kua og biffen. Dette er første boken jeg leser av Robb Wolff, og har "siklet" etter den siden den kom ut på markedet, og den skuffet ikke og kanskje den også gir veganere og miljøforkjempere noe å tenke på. I et par av kapitlene blir det noen utregninger som jeg detter litt ut av, siden jeg ikke er noe mattegeni men jeg regner med de kan sin matte, og siste kapitlet gav meg ikke så veldig mye nytt. Bortsett fra det så var dette en ypperlig bok om miljø, klima og kjøtt og hvor bra det egentlig er for miljøet.

...it's not the cow, it's the how.