Så dro jeg hjem

av (forfatter) og Monica Aasprong (oversetter).

Bonnier norsk forlag 2022 Innbundet

Jana Kippo forlater Smalåger for å delta på en utstilling i Stockholm. Der åpner nye muligheter seg, men hun blir nok en gang innhentet av fortiden. Kanskje kan kraften i kunsten og kjærligheten likevel gi henne et verdig liv. Men samtidig kaller john bror diana og de andre der nordfra på henne. Så dro jeg hjem er den tredje boken i Karin Smirnoffs kritikerroste og bestselgende trilogi om Jana Kippo.

«Sparken fikk god fart utfor smalångerbakken. I svingen måtte jeg holde så knokene hvitnet for ikke å kjøre i grøfta. Barndommen kom tilbake. Den nervepirrende følelsen i den skarpe svingen. Kom det en bil var det over. Leken med døden. Fjellet hadde rett. Vi hadde lekt med døden så mange ganger at til slutt kom den.

Tiden var ikke inne for meg i dag heller.
Jeg hadde ting jeg måtte gjøre først.»

Forlag Bonnier norsk forlag

Utgivelsesår 2022