Rot og Bjørne tegner

av (forfatter) og Hege Østmo-Sæter Olsnes (illustratør).

Aschehoug 2019 Innbundet

Rot og Bjørne er bestevenner. En dag vil Rot tegne veldig mange tegninger. Bjørne vil også tegne, men Rot har brukt opp alle arkene. Hva skjer når Bjørne tegner på et av Rot sine ark?
I bøkene om Rot og Bjørne møter du to venner med helt forskjellig personlighet. Mens Rot er utålmodig, ivrig og full av ideer, er Bjørne ettertenksom, nøye og opptatt av å følge reglene. Da er det ikke alltid så lett å være enige.
Bøkene om Rot og Bjørne har en tydelig konflikt og lett gjenkjennelige karakterer. Derfor passer de ekstra godt for de aller yngste leserne. Bøkene behandler allmennmenneskelige temaer, og kan derfor også leses av eldre barn og av voksne. "Rot og Bjørne tegner" er første bok i serien. Den neste boka heter "Rot og Bjørne leker gjemsel" og kommer høsten 2019.

ISBN13 9788203264962

EAN 9788203264962

Serie Rot og Bjørne (1)

Herlig! Rot tegner. På alle arkene og på veggen og han tegner sinte øyne og skarpe tenner og det går skikkelig unna! Men så vil Bjørne tegne, og han setter seg ned med baksiden av et ark og tegner pent. Sånt blir det bråk av! Men gode venner ordner alltid opp til slutt.

Elsker energien og illustrasjonene. Og kontrasten mellom Rot og Bjørne, men at de kan være venner tross ulikhetene.

• "Gravosaurene på skattejakt" av Michael Whaite
  • "Rot og Bjørne plukker bær" av Hege Østmo-Sæter Olsnes