Romantiske vennskap

sjelevenner i norsk kultur

Samlaget 2016 Innbundet

Sjelevenner i norsk kultur

På 1800-talet stod vennskapet høgt i kurs, og ikkje minst varme vennskap mellom to personar av same kjønn. Tvillingsjeler eller sjelevenner forstår kvarandre i alt. Den eine er ikkje heilt lykkeleg utan den andre. Denne boka handlar om fjorten slike vennepar, sju kvinnelege og sju mannlege, der dei fleste er kunstnarar, anten innan biletkunst, litteratur eller musikk. To av dei kvinnelege vennepara er forretningskvinner og viktige pionerar i sine respektive bransjar. Historia om dei nære forholda fortel òg korleis personane har funne inspirasjon og kraft i vennskapet og utvikla seg ved hjelp av den andre.

Dette er nokre av para i boka: Harriet Backer og Kitty Kielland, Bjørnstjerne Bjørnson og Clemens Petersen, Synnøve Finden og Pernille Holmen, Edvard Grieg og Frantz Beyer, Gunvor Hofmo og Ruth Maier, Tor Jonsson og Jan-Magnus Bruheim, Marie Høeg og Bolette Berg.

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788252190014

EAN 9788252190014

Omtalt tid 1900-tallet 1800-tallet

På 1800-tallet, men også et stykke inn i det neste århundre, var det ganske vanlig i enkelte kretser med særs intime vennskap mellom likekjønnede.
I denne boka har forfatteren tatt for seg 14 slike vennskap/forhold. Forretningsforbindelser, musikere, forfattere, og billedkunstnere.

Noen av parene som er nevnt: Edvard Grieg & Frantz Beyer, Synnøve Finden & Pernille Holmen, Bjørnstjerne Bjørnson & Clemens Petersen, Marie Høegh & Bolette Berg.

Veldig interessant om veldig kjente og mindre kjente kunstnere.
Leses i Readygoread #sakprosaseptember under temaene LGBHT+ og nynorsk.