Revolver til salgs

Aller 2010 Innbundet

Kahn og Marquette er bitre fiender. Når som helst kan krig bryte ut på kveglandet. Så ankommer Morgan Kane og er villig til å selge sin dyktighet med pistolen til den av dem som vil betale mest.

Morgan Kane - en ung desperado som var rede til å selge sin djevelske dyktighet med revolveren til høystbydende ... I tjue år hadde hatet mellom Kahn og Marquette ulmet - nå glødet det, og de to mennene var blitt de bitreste dødsfiender. Det var bare et spørsmål om tid før hele kveglandet ville eksplodere i en blodig ranchkrig; en krig om det dyrebare vannet som kunne redde flokkene med Texas Longhorn. Så red en ung pistolero inn i Kahn's Place - en desperado som var rede til å selge sin djevelske dyktighet med revolveren til den som betalte mest. Hans navn var Morgan Kane. Det var Kahn som bød høyest, og som hadde en datter som visste å friste menn med sin velskapte kropp ... "Han hadde leid bort sin revolver, men var ikke forberedt på at et menneske måtte bruke den. Det skulle aldri skje igjen - ikke på denne måten." Revolver til salgs utkom for første gang i 1971 som bok nummer 470 i Stjerneserien. Ekstramateriale i denne utgivelsen er novellen "Sheriffens pike" og del 3 i serien om Skytevåpenets utvikling. Bøkene om Morgan Kane er skrevet av Kjell Hallbing under pseudonymet Louis Masterson, og er blant norsk underholdningslitteraturs største suksesser. Nå utgis serien på nytt med reviderte tekster og fyldig bonusmateriale.

Forlag Aller

Serie Morgan Kane (13)