To desperados

Aller 2010 Innbundet

Morgan Kane er på vei til Texas da Guardia civil arresterer ham og kaster ham i en celle sammen med en blond tysker som kaller seg Charlie Katz. Men de er begge fribyttere, revolvermenn som er vant til å se døden i øynene og som kan gripe en sjanse når den byr seg. Snart rir de på stjålne hester mot friheten, med Federales og Guardia civil i hælene.

De møttes sør for Rio Grande -- to desperados som skulle bli en legende i grenselandet ... På vei til Texas ble Morgan Kane arrestert og kastet i en celle sammen med en blond tysker som kalte seg Charlie Katz. De to gringoene visste at døden ville bli deres skjebne om de ikke klarte å flykte -- selv om de var uskyldige i anklagen om mord og bankran. Men de var begge fribyttere, revolvermenn som var vant til å se døden i øynene og som kunne gripe en sjanse når den bød seg. Snart red de på stjålne hester mot friheten, med både federales og Guardia civil i hælene. Foran Morgan Kane lå et følelsesladet gjensyn med prestedatteren Pauline Trenton ... Og i Camargo ventet Alex Storr -- Katz' virkelige partner i bankranet. Han var ute etter prisen på deres hoder ... "Kane rettet seg opp i salen. Charlie Katz vinket til ham. Kane lo igjen, sterkt og vilt, og latteren syntes å følge de to desperadoene gjennom natten -- nærmere og nærmere Rio Grande." To desperados utkom i 1971 som Stjernebok nummer 440/Morgan Kane 45. I tillegg til romanen inneholder boken også novellen Revolvero fra 1971 og del 2 i Louis Mastersons serie om Skytevåpenets utvikling.

Forlag Aller

Serie Morgan Kane (11)