Rekviem

av (forfatter) og Hilde Stubhaug (oversetter).

Gyldendal 2013 Innbundet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Dette er den tredje boken i den dystopiske trilogien om Lena.

LAUREN OLIVERs fortelling om forbudt kjærlighet i en totalitær verden når nye høyder i Rekviem, den fantastiske avslutningen på den bestselgende Delirium-trilogien.

Lena har forandret seg og er nå aktiv i motstandsbevegelsen. Opprøret som bygget seg opp i Pandemonium, har i Rekviem slått ut i full revolusjon, og Lena er i sentrum av kampen.
Etter å ha reddet Julian fra henrettelse, flyktet Lena og vennene hennes til Det ville. Men Det ville er ikke lenger et trygt sted. Det har oppstått mindre opprør gjennom hele landet, og styresmaktene kan ikke lenger benekte at De ugyldige finnes. Regulatorer infiltrerer. grenseområdene for å slå ned opprøret.
Mens Lena beveger seg gjennom det stadig farligere Ville, lever den gamle bestevenninnen Hana et trygt, kjærlighetsløst liv i Portland, forlovet med den unge ordføreren. Rekviem blir fortalt fra både Lenas og Hanas synsvinkel. De lever side om side i en verden som skiller dem, inntil historiene deres til slutt smelter sammen.
Lyrisk og sømløst fletter Lauren Oliver sammen farene Lena møter og den indre uroen hun opplever etter at hennes første kjærlighet, Alex, gutten hun trodde var død, vender tilbake.Rekviem er en sofistikert og mangesidig fortelling, og en nervepirrende avslutning på Delirium-trilogien."Skru av mobilen og sørg for å avlyse alle andre avtaler - når du har begynt på denne, klarer du garantert ikke å legge den fra deg. En dystopisk tour de force."(Kirkus Reviews (starred review)

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788205436275

EAN 9788205436275

Serie Delirium-trilogien (3)

Genre Science fiction Dystopier

Omtalt sted USA

Jeg ble dessverre veldig skuffet over denne boken og avslutningen. Likte ikke toeren noe særlig, men avslutningen var i alle fall bedre enn den forrige. Synes karakterene var nokså tam, og det eneste jeg likte var konseptet med kjærlighet som sykdom og selve historien. I tillegg synes jeg avslutningen ble aaaltfor åpen. Følte ikke jeg fikk så mye svar eller hint på hvordan alt endte.. Så irriterende for min del :/

Se min anmeldelse av boka og serien; Rekviem

• "Gudløs" av Josefine Ottesen
  • "Forvandlerne" av T Cooper