Prinsessen som skulle til seters for å gjøre seg fet

av (forfatter) og Reidar Kjelsen (illustratør).

Damm 2008 Innbundet

I denne boken møter vi en prinsesse som er fryktelig tynn. Hun greier bare å spise erter, og kongen og dronningen er fortvilet. En dag finner de et brev på prinsessens pute. Der står det at hun har dratt til seters for å gjøre seg fet. Kongen blir engstelig - for å komme seg dit, må prinsessen gjennom Skaugum, kongerikets største skog, som er full av riser og troll.

Det var en gang ...

Denne gangen harselerer Reidar Kjelsen med de kjente folkeeventyrene. Det handler om prinsessen som er så tynn at du må holde hodet på skakke for i det hele tatt å kunne se henne. Kongen forsøker å holde beilerne unna, mens dronningens høyeste ønske er å få en prins i huset. Men prinsessen har egne tanker og vil andre veier med livet sitt.

Forlag Damm

Utgivelsesår 2008

ISBN13 9788204141798

EAN 9788204141798

Genre Humor

Det hele endte trist og ensomt for knekten. Han trakk seg tilbake i kjelleren. Med beina i kors leste han bøker alle sine dager. Dronningen hørte ingen noe mer til. Hun satt i skogkanten, uten hode, og uten bekymringer. Prinsessen derimot, hun opplevde ting som ingen dronning kunne drømt om. Og har ingen tatt henne ennå, så er hun vel fortsatt på eventyr.

Dette er et lite utvalg av mine nye favoritter for barn

• "En travel herre" av Reidar Kjelsen
  • "Ånden er løs!" av Reidar Kjelsen
  • "1001 katt - myter, eventyr og folketro" av Tor Åge Bringsværd
  • "Jon Demon - toer'n" av Reidar Kjelsen
  • "Forelska i Feisbukk" av Hans Sande
  • "Hybelkaninene og den store støvsugerkrigen" av Kari Sverdrup
  • "Nemi - en liten bok om kjærlighet" av Lise Myhre
  • "Jon Demon" av Reidar Kjelsen
  • "Geriljabroderi - den sanne beretningen om en folkebevegelse av kvinner og menn som grep til nålen som sitt våpen i kampen for å utbrodere sannheten om sine liv og for å redde broderikunsten fra dydens tyranni" av Astrid Loraas
  • "Jeg er Døden" av Elisabeth Helland Larsen
  • "Bokelskere går aldri til sengs alene - sitater om bøker og litteratur" av Jørn Roeim
  • "Sanne gleder" av Lars Saabye Christensen